eKursuse kvaliteedi nõuded
Kui hakkate eKursust looma, siis palun järgige alljärgnevaid kvaliteedinõudeid:
I E-kursuse ülesehitus ja sisu
Kursus peab sisaldama järgnevat:
Kursuse infoleht (kursuse täpne nimetus koos ainekoodiga ning ainepunktide arvuga; läbiviija; kursuse lühitutvustus; toimumise aeg; sihtgrupid (kas on mõeldud kõigile huvilistele või kindlale sihtgrupile); vajalikud eelteadmised; kontaktandmed täpsema info saamiseks)
WebCT (IVA) kasutamise juhend
Kursuse eesmärgid - loodetavad õpitulemused
Ainekava sh individuaalse töö juhend - õpijuhis
Õppematerjalid (sh vajadusel video, audio)
Viited lisamaterjalidele: raamatud, ajakirjad, veeb
Suhtlemisvahendid (foorum, postkast, jututuba)
Ülesanded, sh rühmatööd
Hindamisreeglid (Enesetest(id), test(id) jne)
Eelpool toodud loetelu pole lõplik.
Õppematerjalid
Materjal peab olema huvitav, väljendusrikas ja kergesti loetav. Materjali loetavaks tegemisele aitab kaasa selle loogiline ülesehitus ja liigendamine. Rõhutama peab olulist infot. Üksikutele teksti osadele saab tähelepanu pöörata kirja fondi, suuruse või värvi muutmisega. Tekstile tuleks lisada sobivas koguses visuaalset materjali (graafikuid, jooniseid, tabeleid, fotosid, audio- ja videomaterjale). Kasuks tuleb ka näidete ja linkide lisamine.
Ülesanded
Ülesanded õhutavad tudengit mõtlema probleemile iseseisvalt, kasutama omandatud teoreetilisi teadmisi, otsima ja omandama vajadusel uusi teadmisi, ning aitavad kursuse käigus jälgida ja määrata tudengi edasijõudmist, Ülesanne peab esitama mõningast väljakutset, kuid olema vastavuses õpituga. Ülesande kirjeldus peaks sisaldama ülesande täitmise eesmärki, selget ja üheselt mõistetavat tööjuhendit; kindlaksmääratud tähtaega ja hindamise kriteeriume. Tudengi poolt ülesande täitmisele peaks järgnema õppejõu poolt tagasiside
Hindamisreeglid
Tagasisidestatud eneseteste kasutatakse õppematerjali selgitava osana. Nii õigele kui ka valele vastusele kirjutatakse selgitus, tagasiside. Keerukamate testidega võib asendada ka kontrolltöid.
Suhtlemine
Väga oluline osa veebipõhisel kursusel on tudengite omavahelise ja tudeng - tuutor-(õppejõud) suhtlemise korraldamine. Ühest küljest aitab see kaasa tudengite toetamisele suures osas individuaalselt toimuvas õppeprotsessis, aitab läbi läbi arutada ja seeläbi kinnistada omandatud materjali jne. Selgelt planeerimata suhtlus veebikeskkonnas võib aga lõppeda kirjadelaviini ja kaosega, mis toob kaasa suure ajakulu ja kõigi osapoolte rahulolematuse. Seetõttu on veebipõhisel kursusel väga oluline selgelt kindlaks määrata suhtlemise kord, foorumite struktuur, välja pakkuda huvitavad arutelude teemad, kavandada abinõud tudengite aktiveerimiseks, anda pidevalt nii sisulist tagasisidet kui teavitada tudengeid olulisest kursusega seotud infost, tähtaegadest.
II E-kursuse läbiviimine
Õppetöö toimub õpijuhise - individuaalse töö juhendi järgi. Kursust saab üles ehitada - kursuse edenemist jälgida kalendri abil. Õppetööd suunatakse ja toetatakse foorumis tekitatud diskussioonidega. Foorumit saab kasutada ka tudengite toetamiseks, tähtaegade meelde tuletamiseks.
Mooduli läbimist, õppetöös osalemist ja tudengite edenemist saab kontrollida ülesandeid ja teste kasutades.
Tudengitega pidevaks suhtlemiseks, nende praktilistele probleemidele vastamiseks, tähtaegade meelde tuletamiseks, diskussioonide vedamiseks jms on veebipõhisel kursusel soovitav kasutada tuutorit.